اخبار اقتصادی

اصطلاحات مهم در سفر خارجی

سفر یک تجربه هیجان انگیز است که منظره جدیدی از دنیا را به ارمغان می آورد. اگرچه سفرهای داخلی لذت بخش و پر از آرامش هستند، اما چیزی متمایز در سفرهای بین المللی وجود دارد که ما را بیشتر هیجان زده می نماید. اگر قصد سفر خارجی دارید بهتر است برای بخش های مختلف...

4 اردیبهشت 1403

اجماع جهانی نسبت به مزیتهای گردشگری و صنایع دستی ایران شکل گرفته است

ایرنا/ براساس سخنان وزیر میراث فرهنگی کشور، اجماع جهانی نسبت به مزیتهای گردشگری و صنایع دستی ایران شکل گرفته است.

2 اسفند 1402

نرخ اینترنت ثابت افزایش یافت، رشد قیمت تا 34 درصد

دیجیاتو نوشت: چندی پیش قیمت اینترنت سیار 34 درصد افزایش یافت و طبق گفته رئیس رگولاتوری کشور، این عدد قرار است برای اینترنت ثابت هم لحاظ شود.

24 دی 1402

جریمه شکار یوزپلنگ ایرانی چقدر است؟ ، جدول نرخ جریمه های شکار غیر قانونی

جریمه شکار و آسیب زدن به حیات وحش و لانه ها و بچه هایش در کشور بین 50 هزار تا 200 میلیون تومان است. جریمه شکار غیرمجاز هر چقدر باشد، تورم آن را می بلعد و بی اثر می نماید.

30 آذر 1402

ارائه طرح تبدیل کاخ مروارید به محلی برای حراج آثار فاخر صنایع دستی

ایلنا/ براساس خبرهای بدست آمده، ارائه طرح تبدیل کاخ مروارید به محلی برای حراج آثار فاخر صنایع دستی صورت گرفت.

29 خرداد 1402

ارز به جامانده از واردات برنج سال 1401 تأمین می گردد

دبیر انجمن واردکنندگان برنج ایران از همکاری نزدیک این انجمن با وزارت جهاد کشاورزی به منظور حل مشکل تخصیص ارز واردکنندگان اطلاع داد.

3 خرداد 1402

انتها آخرین باغ وحش انسانی؛ بازدید از سیاه پوستان در قفس!

شصت و پنج سال پیش و در چنین روزی، 17 آوریل سال 1958، در بلژیک نمایشگاهی افتتاح شد که در آن مردان و زنان بچه ها سیاه پوست را در قفس و برای تماشای مردم نگه داشته بودند. این آخرین باغ وحش انسانی در جهان بود.

29 فروردین 1402

برای اقامت لوکس در وان سراغ کدام هتل ها برویم؟

شهر وان در کشور ترکیه یکی از شهرهای توریستی نزدیک کشور ما به شمار می رود که سالانه مسافران بسیاری را میزبانی می نماید. مقرون به صرفه بودن شهر وان به لحاظ یک شهر توریستی باعث شده است که به انتخاب اول هر ایرانی برای سفر خارجی تبدیل گردد؛

16 اسفند 1401

این تخلفات پزشکان را با پیامک اطلاع دهید ، راه اندازی سامانه سوت زنی برای اعلام تخلف

رئیس سازمان امور مالیاتی کشور انجام 2 کار را که موارد آن در مطب پزشکان مشاهده شده، ممنوع و تخلف محسوب کرد و از مردم خواست آن را با پیامک به سازمان متبوع وی اطلاع دهند.

19 بهمن 1401

از کجا بفهمیم اس ام اس بلاک شده؟ راهنمای برطرف بلاک اس ام اس

تقریبا 90 درصد از پیامک های تبلیغاتی در 3 دقیقه ابتدایی به وسیله کاربران باز شده و خوانده می شوند اما در این میان نیز افرادی هستند که دریافت پیامک های تبلیغاتی برای آن ها آزاردهنده است و سیستم اتوماتیک دریافت پیامک تبلیغاتی خود را مسدود نموده اند.

13 بهمن 1401

اجرای طرح بازسازی و بازسازی موزه شهید رئیسعلی دلواری پس از 16 سال

ایسنا/ براساس آحرین گزارش های منتشر گشته، اجرای طرح بازسازی و بازسازی موزه شهید رئیسعلی دلواری پس از 16 سال صورت می گیرد.

5 بهمن 1401

چگونه آموزش دندانسازی را یاد بگیریم؟

اگر قصد دارید به صورت تجربی اقدام به یادگیری آموزش دندانسازی کنید، یا تکنیسین پروتزهای دندانی هستید و می خواهید مهارت های بیشتری کسب کنید، یا شاید از انتخاب شغل دندانسازی کاملا مطمئن هستید و حتی هنوز تصمیم نگرفته اید که این رشته می تواند انتخاب مناسبی...

29 دی 1401

هرآنچه باید درباره سرم پوست و انواع آن بدانید

یکی از محصولات فوق العاده مفید برای مراقبت و رسیدگی از پوست، سرم پوست است که با ترکیبات استثنایی و معجزه آسای خود می تواند پوست شما را به مراتب بهتر از قبل کند. اگر می خواهید درباره انواع سرم پوست و فواید آن برای پوست بدن اطلاعات بیشتری کسب کنید و همچنین...

23 دی 1401

مشتاقان سفر به کره جنوبی، این مطلب را از دست ندهند!

سفر کردن به کشورهای گوناگون دارای لذتی خاص است و برای دو چندان کردن این لذت، بهتر است آشنایی مختصری با فرهنگ، آداب و رسوم و اماکن دیدنی آن کشور داشته باشیم. بعضی کشورها به علت داشتن آداب و رسوم خاص، آشنایی بیشتری می طلبند. از جمله این کشورها، کشورهای آسیای...

20 دی 1401

کشف یک گور عصر وایکینگ ها در غرب مرکز نروژ

ایسنا/ براساس آخرین خبرهای بدست آمده، کشف یک گور عصر وایکینگ ها در غرب مرکز نروژ صورت گرفت.

9 دی 1401

دنبال موفقیت نباشید!

برایان تریسی از نام های آشنایی که در حوزه توسعه فردی و بهره وری، کتاب ها و آموزه های جالب و ساده ای دارد. او معتقد است علت شکست ها، فرض های اشتباه است. یعنی شما چیزی را اشتباه فرض می کنید و بعد بر اساس این فرضیات اشتباه آغاز می کنید به تصمیم گیری و انجام...

6 دی 1401

برانکو از خجالت کی روش عایدی

تیم ملی فوتبال کرواسی امشب در نخستین بازی مرحله نیمه نهایی جام جهانی 2022 قطر به مصاف آرژانتین می رود؛ دیداری که برنده آن راهی فینال خواهد شد.

22 آذر 1401

سوند بافی یکی از رایج ترین صنایع دستی هرمزگان است

خبرنگاران/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، سوند بافی یکی از رایج ترین صنایع دستی هرمزگان است.

5 آذر 1401

واقعیتی عجیب از گوشی های نوکیا در ایران!

گجت نیوز نوشت: آنالیز های انجام شده حاکی از آن است که گوشی های نوکیا بدون مجوز در ایران فراوری می شوند؛ اما این اتفاق عجیب به چه شکلی در حال اجرا است؟

29 آبان 1401

خراسان جنوبی قهرمان مسابقات گلف شرق کشور

رئیس هیأت گلف خراسان جنوبی گفت: خراسان جنوبی در بخش تیمی و نفرات مسابقات مینی گلف قهرمانی شرق کشور مقام برتر را کسب کرد.

21 آبان 1401
تعداد: (237)