انتها آخرین باغ وحش انسانی؛ بازدید از سیاه پوستان در قفس!

به گزارش وبلاگ وبساز، شصت و پنج سال پیش و در چنین روزی، 17 آوریل سال 1958، در بلژیک نمایشگاهی افتتاح شد که در آن مردان و زنان بچه ها سیاه پوست را در قفس و برای تماشای مردم نگه داشته بودند. این آخرین باغ وحش انسانی در جهان بود.

انتها آخرین باغ وحش انسانی؛ بازدید از سیاه پوستان در قفس!

به گزارش وبلاگ وبساز، اغلب افراد گرفتار در حصار مردم گنگو بودند که در آن موقع مستعمره بلژیک بود. تماشاگران از روی حصارها برای سیاه پوستان در قفس بامبو، پول و موز پرتاب می کردند تا واکنش آنها را ببینند.

این آخرین باغ وحش انسانی بود که در جهان برگزار می شد، پیش تر از آن در همان قرن، انسان های دیگری را در جا هایی از ایالات متحده آمریکا، انگلستان، آلمان نیز در دهکده های آفریقایی برای نمایش گذاشته بودند.

تاریخ ساخت چنین مکانی در بلژیک به سال 1897 برمی شود.

لئوپولد دوم پادشاه بلژیک در 1897، روستا هایی را مانند روستا های کنگو در اطراف بروکسل (مرکز بلژیک) ساخت. در آن موقع کشور کنگو تحت استعمار بلژیک بود. امروزه کنگو را با نام جمهوری دموکراتیک کنگو می شناسیم.

لئوپولد دوم پادشاه بلژیک در آن سال ها 267 مرد و زن کنگویی را به اجبار به بروکسل آورد و در نمایشگاه جهانی این شهر در معرض نمایش قرار داد. او کنگویی ها را وادار کرد تا برای تفریح دیگران در برابر سازه های بازسازی شده بنشیند.

ماهیت چنین نمایش هایی از سنت های عجیب در سیرک های قدیمی نشأت می گیرد. در آن موقع افراد غول پیکر، بسیار کوتاه قامت، زنان ریش دار یا افرادی با نقص های ظاهری از سوی صاحبان سیرک به نمایش درمی آمدند.

در اروپا باغ وحش های انسانی از دهه 1880 و پس از فتوحات تازه استعماری به اوج محبوبیت خود رسیدند. دکور های عجیب وارداتی از آفریقا به اروپا کنجکاوی مردم را برای بازدید از دهکده های واقعی آفریقا افزایش می داد.

منبع: فرارو

به "انتها آخرین باغ وحش انسانی؛ بازدید از سیاه پوستان در قفس!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتها آخرین باغ وحش انسانی؛ بازدید از سیاه پوستان در قفس!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید