قیمت مرغ در بازار چقدر است؟

به گزارش وبلاگ وبساز، خبرنگاران- قیمت مرغ در بعضی خرده فروشی ها از نرخ مصوب عبور نموده است. درحالی که اردیبهشت سال جاری نرخ مصوب مرغ گرم کیلویی 58 هزار و 900 تومان اعلام شد، الان در بعضی خرده فروشی ها مرغ با قیمت بیشتری عرضه می گردد. وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به نرخ 42 هزار تومانی هر کیلو مرغ زنده، قیمت های بالاتر از 60 هزار تومان را برای مرغ گرم ممنوع اعلام نموده است. در فروشگاه های زنجیره ای فیله مرغ را در بسته های یک کیلویی الان 140 هزار تومان می فروشند؛ تقریبا 40 هزار تومان بیشتر از دو ماه قبل.

قیمت مرغ در بازار چقدر است؟

قیمت مرغ از نرخ مصوب عبور کرد؟

به گزارش وبلاگ وبساز، قیمت مرغ یکشنبه 20 شهریور در میادین میوه و تره بار نزدیک به نرخ مصوب اعلام شد. قیمت مصوب مرغ گرم کیلویی 58 هزار و 900 تومان است و در میادین میوه و تره بار مرغ را تقریبا با همین قیمت فروختند. اوضاع در خرده فروشی ها متفاوت بود و مرغ گرم کیلویی 60 تا 65 هزار تومان عرضه شد. وزارت جهاد کشاورزی فروش مرغ با قیمت های بالاتر از نرخ مصوب را غیرقانونی می داند و گفته، چون مرغ زنده کیلویی 42 هزار تومان فروخته می گردد، عرضه این کالا در خرده فروشی ها نباید با قیمت های بیشتر از 60 هزار تومان انجام گردد. قیمت مرغ گرم در بعضی خرده فروشی ها درحالی از نرخ مصوب بیشتر است که دو ماه قبل هر کیلو مرغ را بین 54 تا 56 هزار تومان می فروختند.

قیمت مرغ قطعه بندی؛ فیله کیلویی 140 هزار تومان!

قیمت فیله مرغ در فروشگاه های زنجیره ای تا کیلویی 140 هزار تومان رسیده است. تقریبا 40 هزار تومان بیشتر از دو ماه قبل، چون نیمه تیرماه سال جاری خرید یک کیلو فیله مرغ نهایتا 97 هزار تومان تمام می شد. علاوه بر فیله مرغ، قیمت سایر انواع گوشت مرغ قطعه بندی نسبت به دو ماه قبل رشد قابل توجهی داشته است. مثلا بسته های یک کیلویی سینه مرغ که نیمه تیرماه با قیمت 97 هزار تومان در غرفه فروشگاه های زنجیره ای دیده می شد، الان 123 هزار تومان فروخته می گردد. قیمت مغز ران مرغ در این مدت از کیلویی 72 هزار تومان به 90 هزار تومان رسیده است. فروشگاه های زنجیره ای ران مرغ با پوست را کیلویی 75 تا 76 هزار تومان می فروشند درحالی بسته های یک کیلویی ران مرغ با پوست دو ماه قبل 62 هزار تومان فروخته می شدند. بال مرغ هم که الان کیلویی 68 هزار تومان فروخته می گردد، تا دو ماه قبل حدود 47 هزار تومان ارزش داشت.

تفاوت قیمت مرغ نسبت به دو ماه قبل

انواع گوشت مرغ

قیمت نیمه تیرماه

قیمت امروز

مرغ کامل

بین 54 تا 56 هزار تومان

59 تا 65 هزار تومان

فیله مرغ

98 هزار تومان

139 هزار تومان

سینه مرغ

97 هزار تومان

123 هزار تومان

مغز ران مرغ

72 هزار تومان

90 هزار تومان

ران مرغ

62 هزار تومان

76 هزار تومان

بال مرغ

47 هزار و 200 تومان

68 هزار و 200 تومان

منبع: فرارو

به "قیمت مرغ در بازار چقدر است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قیمت مرغ در بازار چقدر است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید