تکرار افسانه لوتوس!

به گزارش وبلاگ وبساز، شرکت لوتوس انگلستان سازنده خودروهای اسپرت و مسابقه ای است. کارخانه اصلی و دفتر مرکزی این کمپانی، در فرودگاهی متعلق به زمان جنگ جهانی دوم، در شهر نورفک قرار گرفته است.

تکرار افسانه لوتوس!

لوتوس همیشه به ساخت خودروهای اسپرتی ناب و خالص معروف بوده و آغاز فعالیت این خودروساز کوچک که در سال 1952 به دست دو مهندس انگلیسی به نام کالین چاپمن و کالین دیر برمی گردد. آن ها در هفت دهه، خودروهای اسپرت خاص برای افرادی می ساختند که هدفی جز لذت بردن از رانندگی نداشته و ندارند.

این شرکت در سال 1994 که به وسیله مالک رومانیایی آن رومانو آرتیولی به ورشکستگی رسید و مالکیت نو آن را شرکت پروتون مالزی در دست گرفت. لوتوس از بدو تاسیس پیروز به هفت بار قهرمانی در مسابقات فرمول وان شده، اما آخرین کوشش های ناپیروز لوتوس در فوریه سال 2016 بوده که بعد از آن به طور کامل از این مسابقات خداحافظی کرده است.

این بار بعد از 70 سال کوشش و مهندسی پیروز، مخصوصاً مهندسی بر روی خودروهای مطرح دنیا مانند تویوتا، کرایسلر و ولوو، مهندسان این شرکت اقدام به ساخت یک کوپه اسپرت ناب کرده اند که یاد و خاطره علاقمندان را زنده نگه دارد و تست های پیش از فراوری این خودرو نیز گویای پیروزیت این خودروساز بوده اند.

از زمان معرفی آن در آگوست، ما تعداد زیادی لوتوس نوع 2-62 به وسیله رادفورد را در حال آنالیز دیده ایم. ظاهری شیک، طراحی یک پارچه سازی شده با سیستم عامل و تکنولوژی مدرن روز را دارد و به زودی وارد فراوری خواهد شد. عکس های نو، جنسون باتن، قهرمان دنیای فرمول یک را برای اولین بار در آخرین مرحله آزمایش پیش فراوری خودرو، پشت فرمان نشان می دهند، جایی که رادفورد آخرین تست ها را در راستا تکمیل کرد.

جنسون باتن درباره این خودرو گفت:

این خودرو احساس خوبی دارد، در پیچ های سرعت بالا و پایین تعادل خوبی داشته، و در تمام طول روز بدون ایراد کار میکند، که بعد از ماه ها بهینه سازی و تنظیمات برای تکمیل آن صرف کرده ایم. ما می خواهیم اطمینان حاصل کنیم که این ماشین یک خودروی رانندگی خالص است که هم به DNA لوتوس احترام می گذارد و هم حس لوکس بودن یک رادفورد را ارائه می نماید تحویل دوستداران این برند بدهیم.

لازم به شرح است که ابتدای طراحی و تکمیل مهندسی این خودروی نو، قهرمان پیشین مسابقات لوتوس، آقای جنسون باتن دخیل بوده و از تجربیات رانندگی وی استفاده کرده اند.

رادفورد برای ساخت خود از خودروی مسابقه ای لوتوس تایپ 62 در دهه 1960 الهام گرفت، اگرچه این خودرو استایل یکپارچه سازی با شاسی مدرن در آن در نظر گرفته شده و اجزایی را از نوترین لوتوس اوورا Evora در آن قرار گرفته شده است.

این خودرو در مشخصات مختلفی عرضه می گردد و قدرت نمونه پایه کلاسیک آن معادل 430 اسب بخار را از موتور 3.5 لیتری V6 سوپرشارژ اوورا خواهد بود که تحت نام John Player Special با رنگ آمیزی مشکی و خطوط طلایی ارائه خواهد شد. بعلاوه، یک سوپرشارژر نو برای افزایش قدرت موتور به 600 اسب بخار (447 کیلووات) دریافت خواهد نمود.

این خودرو با حداکثر سرعت تقریبی 186 مایل در ساعت (299 کیلومتر در ساعت) در نظر گرفته شده است که می تواند در 2.9 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر در ساعت و در 8.3 ثانیه به سرعت 200 کیلومتر در ساعت برسد که به واسطه داشتن وزن خالص زیر 1000 کیلوگرم به دست می آید.

با تکمیل آزمایش نهایی پیش فراوری، رادفورد می تواند در پی تحویل محصول نهایی در سه ماهه دوم سال 2022 باشد. فضای داخلی این خودرو هم مانند استایل بیرونی آن، دارای یک طرح رترو دیزاین است و حالت های یک خودروی کلاسیک را به علاقمندان ارائه می نماید.

رادفورد تنها 62 نمونه از نوع این خودروی کلکسیونی را خواهد ساخت و شرکت در حال حاضر در حال راه اندازی اسلات های خط فراوری آن است.

منبع: بلاگ دیوار

به "تکرار افسانه لوتوس!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تکرار افسانه لوتوس!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید