آشنایی با سایپا نیو سدان، جایگزین ساینا از نمای دور و نزدیک

به گزارش وبلاگ وبساز، سایپا یک ماه قبل استراتژی تازه خود برای معرفی جانشینان تیبا و ساینا را خاطرنشان کرد. طبق این برنامه ریزی، قرار است هاچ بک کراس اطلس جایگزین تیبا گردد، اما بعضی رسانه های حوزه خودرو مدعی اند که سایپا برنامه دارد تا نسخه فیس لیفت ساینا را تحت عنوان نیو سدان جانشین نسخه پایه خود کند.

آشنایی با سایپا نیو سدان، جایگزین ساینا از نمای دور و نزدیک

به گزارش وبلاگ وبساز، فعالان حوزه خودرو می گویند که هاچ بک کراس اطلس می تواند جانشینی برای تیبا باشد. اما همزمان نمی تواند جایگزین مناسبی برای ساینا باشد. از این رو به نظر می رسد که ارائه نسخه فیس لیفت ساینا، قابل قبول باشد.

این در حالی است که سایپا هنوز این جایگزینی را تایید و یا تکذیب ننموده است. اما در این میان رسانه ها تصویر از بخش عقب سایپا نیو سدان منتشر نموده اند و ادعا دارند که نارنجی پوشان جاده مخصوص بی سر و صدا درحال کار روی پروژه جانشینی ساینا است.

طبق خبر ها قرار است که فراوری نیو سدان شش ماه پس از فراوری انبوه سایپا شروع گردد. با این حساب سایپا اطلس از نیمه دوم سال 1401 به فراوری انبوه می رسد و فراوری نیو سدان احتمالا به نیمه اول سال 1402 موکول خواهد شد.

تصویر غیر رسمی از ساینا فیس لیفت یا همان سایپا نیو سدان

تغییر طراحی سایپا نیو سدان

آنالیز تصویر غیر رسمی منتشر شده از سایپا نیو سدان نشان می دهد که برخلاف گذشته فرم طراحی خودرو به شکل کلی عوض شده است. در حال حاضر فرم قرار گیری چراغ ها تغییر نموده و بخشی از آن تا روی در صندوق عقب نیز کشیده شده است.

علاوه بر آن خطوط طراحی بدنه و بخش عقب خودرو نیز برجسته تر شده اند. در فرم طراحی نو رنگ مشکی به چشم می آید و بخش سقف و رینگ ها کاملا تیره شده است.

بخش آرم سایپا در طرح نو جابجا شده است و بخش بیشتری از نمای عقب را به خود اختصاص داده است. در بخش عقب نیو سدان، حروف سایپا از هم جدا جانمایی شده اند و تا حدودی می توان گفت که فرم طراحی آرم و نماد از تویوتا سنچری و ولوو XC90 کپی برداری شده است.

بعلاوه چراغ های لوزی شکل سپر عقب خودرو نیز به چراغ های کشیده تغییر شکل داده اند. با این وجود خبری از طراحی بخش جلویی خودرو نیست و هنوز نمی دانیم که رُخ فیس لیفت ساینا چه تغییراتی را تجربه نموده است.

مشخصات فنی و امکانات رفاهی نیو سدان تغییر می نماید؟

طبق گزارش هفت صبح، ساینا نیو سدان قرار است روی پلتفرم ساینا توسعه پیدا کند؛ بنابراین نباید انتظار تغییر سایز و ابعاد آن را داشت. اما همچنان فرم طراحی خبر از یک فیس لیفت واقعی می دهد.

در خصوص بخش فنی این سدان B گفته می گردد که این خودرو احتمالا به پیشرانه ارتقا یافته M15 تحت نام M15GSI مجهز خواهد شد. پیشرانه ای که 1.5 لیتر حجم دارد و به نظر می رسد که با نصب توربو شارژ قدرت قابل توجهی را در اختیار خودرو قرار دهد.

اما با این حال این موتور 1.5 لیتری تنفس طبیعی، قادر به فراوری قدرت 87 تا 89 اسب بخار با گشتاور 135 نیوتن متر است و احتمالا نسخه تجاری آن قدرتی معادل 89 تا 94 اسب بخار خواهد داشت.

کارشناسان حوزه خودرو معتقدند که تجهیز نیو سدان به این پیشرانه، مصرف سوخت خودرو را هفت درصد کاهش می دهد و در زمان تعمیر هم هزینه کمتری روی دست مالک می گذارد.

به نظر فعالان و کارشناسان حوزه خودرو فرم طراحی خودروهای تازه سایپا مشابه به کابین شاهین خواهد بود.

در بخش امکانات رفاهی و ایمنی خودرو نیز احتمالا فیس لیفت ساینا امکاناتی همانند استارت دکمه ای، صفحه نمایشگر لمسی، کروز کنترل، سنسور عقب، فرمان برقی، پنل کیلومتر شمار دیجیتال، روکش چرمی جایگاه ها و سانروف را به همراه خواهد داشت.

منبع: فرارو

به "آشنایی با سایپا نیو سدان، جایگزین ساینا از نمای دور و نزدیک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با سایپا نیو سدان، جایگزین ساینا از نمای دور و نزدیک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید