برترین تویوتا لندکروز دنیا، انتخاب سخت بین دو خودروی آفرودی، عکس

به گزارش وبلاگ وبساز، گجت نیوز نوشت: معرفی تویوتا لندکروزر نو که عمدتاً بازار آمریکای شمالی را هدف می گیرد، یکی از اخبار پرسر و صداتر چند وقت اخیر صنعت خودرو بود.

برترین تویوتا لندکروز دنیا، انتخاب سخت بین دو خودروی آفرودی، عکس

تویوتا در هر نسل لندکروز به میزان آن اضافه نموده است؛ تا جایی که سری 300 این اس یو وی را هم با بدنه حجیم تر با شکل مربعی تر ساخت. به این بدنه مربعی هم جلوپنجره بزرگ با چراغ های تازه ال ای دی را افزود تا در نهایت این سری لندکروز درشت تر یا به زبان ساده، با ابهت تر به نظر برسد. این را در برآمدگی های کاپوت و بعلاوه نمای کناری می توان دید که حالتی عضلانی به این اس یو وی داده اند. رینگ های 18 اینچی، آینه های بغل بزرگ و رکاب ها المان های دیگری اند که این طراحی را تکمیل می نمایند.

حالا تویوتا سری 250 هرچند از لحاظ ابعاد جمع و جورتر شده، از بدنه ای حتی مربعی تر از سری 300 برخوردار شده است. در نمای بیرونی این نسخه شاسی بلند محبوب تویوتا حتی زوایای قائم و اشکال مربعی بیشتری دیده می شود؛ فقط کافی است نگاهی به نمای جلو بیندازید تا المان های مربعی/مستطیلی متعدد توجه شما را جلب نمایند. حتی دیگر اثری از تریم کرومی نیست که در سری 300 به هرچه پر زرق و برق تر به نظر آمدن خودرو یاری نموده اند. سری 250 با این سبک و سیاق طراحی که هماهنگ با ترند این روزهای بازار شاسی بلند آمریکا است، جلوه ای آفرودی تر یا هاردکورتر دارد.

تویوتا برای اینکه لندکروز اتاق 250 مدل 2024 حتی آفرودی تر به چشم بیاید، المان هایی مثل پنل های گلگیر، آینه های بغل بزرگ، باربند سقفی و رینگ های 18 اینچی را در نظر گرفته است. در مجموع می توان این طور تفسیر کرد که تویوتا لندکروز اتاق 300 یک اس یو وی درشت هیکل با جلوه لوکس و زرق و برق دار است، ولی اتاق 250 شکل و شمایلی نزدیک به یک آفرودرِ آماده ماجراجویی دارد.

فضای داخلی نسخه تازه و قبلی لندکروز

کابین لندکروز سری 300 به رسم همیشگی تویوتا، راحت، کاربردی و متمرکز روی برطرف انواع نیازهای راننده است. در مرکز داشبورد این شاسی بلند ژاپن نمایشگر لمسی 12.3 اینچی برای سیستم اطلاعات و تفریح با پشتیبانی بی سیم از اندروید اوتو و اپل کارپلی به چشم می خورد و پشت فرمان، یک صفحه آمپر ترکیبی آنالوگ و دیجیتال نصب شده است؛ این صفحه آمپر دو صفحه دایره ای با یک نمایشگر دیجیتال کوچک در مرکز را در بر می گیرد. بعلاوه همان طور که انتظار می رود، به حضور دکمه های فیزیکی برجسته برای سیستم های کاربردی مثل تهویه و حالت رانندگی توجه شده است.

سری 300 شاسی بلند تویوتا از لحاظ فضا هم کم و کاستی باقی نمی گذارد و 3 ردیف صندلی دارد که 7 سرنشین می توانند در آن ها جا بگیرند. بعلاوه با انواع و اقسام امکانات موجود سرنشینان حتی سفرهای طولانی را به راحتی پشت سر می گذارند. گرمکن، حافظه و تنظیم برقی صندلی ها، دوربین 360 درجه و دید عقب، سیستم تهویه دوناحیه ای، استارت با اثر انگشت، درب برقی صندوق عقب، سیستم صوتی JBL با 14 اسپیکر و کول باکس در کنسول مرکزی بعضی از امکانات رفاهی موجود برای این اس یو وی اند.

تویوتا لندکروز اتاق 250 مدل 2024 هم کماکان به این قاعده محصولات تویوتا پایبند مانده، اما حضور تکنولوژی روز در آن پررنگ تر شده است. این نسخه تویوتا دو نمایشگر متصل به هم دارد که بخش عمده داشبورد را اشغال نموده اند. یکی، نمایشگر لمسی 12.3 اینچی سیستم مولتی مدیا است که مشابه آن برای سری اتاق 300 هم در نظر گرفته شده بود. با این حال، پشت فرمان لندکروز تازه یک صفحه آمپر تمام دیجیتال 12 اینچی واقع شده است که در نسخه های دیگر ندیده بودیم. البته جای نگرانی برای هواداران محصولات تویوتا نیست، از آنجا که همچنان دکمه های فیزیکی برای سیستم های کلیدی سر جای خود باقی اند.

درست مثل نمای بیرونی، طراحی کابین سری 250 لندکروز سفت و سخت تر از سری 300 به نظر می آید؛ شکل و شمایل فرمان، پنل های داشبورد، محفظه دو نمایشگر و… خود نمایان گر این هستند. در زمینه فضا هم باید گفت که این نسخه تازه با کاهش ابعاد، دارای 2 ردیف با گنجایش 5 نفر است؛ هرچند امکان سفارش آن با ردیف سوم برای مشتریان فراهم شده است. خود این ردیف سوم و صندوق عقب هم فضای محدودتری دارند که بخش عمده آن به باتریِ پیشرانه هیبرید این شاسی بلند بر می شود.

مقایسه پیشرانه اتاق های 250 و 300 لندکروز

در حالی که لندکروز J200 با پیشرانه های V6 و V8 روانه بازار شده بود، لندکروز J300 تنها با پیشرانه V6 توئین توربو به میدان آمد. این نمونه 6 سیلندر از همه نظر یک پله بالاتر رفته بود؛ از قدرت و گشتاور فراوریی تا مصرف سوخت. ضمن اینکه یک گیربکس اتوماتیک 10 سرعته نیرو محرکه حاصل از آن را به هر چهار چرخ منتقل می کرد.

در لندکروز J250 مدل 2024 یک پیشرانه 2.4 لیتری توربوشارژ کاملاً تازه به کار رفته است که اولین بار شاهد معرفی آن برای پیکاپ تویوتا تاکوما مدل 2024 نسل تازه بودیم. این پیشرانه قدرت و گشتاور، خصوصاً قدرت کمتری نسبت به نمونه 6 سیلندر J300 فراوری می نماید، ولی اختلاف چندانی با 8 سیلندر سابق ندارد. به طور دقیق تر، این پیشرانه می تواند 326 اسب بخار قدرت و 630 نیوتن متر گشتاور فراوری کند، اما پیشرانه 6 سیلندر لندکروز قبلی توانایی فراوری قدرت 415 اسب بخار و گشتاور 650 نیوتن متر را داشت.

اتاق های 250 و 300 تویوتا لندکروز هر دو با وفاداری به نام و نشان خود، در رانندگی آفرود توانایی چشمگیری دارند بدون اینکه نیازی به تیونینگ یا کیت های هزینه بر داشته باشند. این توانایی آفرود هم به لطف طراحی و مهندسی اجزای مکانیکی این اس یو وی و هم به واسطه سیستم های دیجیتال پیاده سازی شده داخل آن به دست آمده است. از جمله این سیستم ها می توان به سیستم چهار چرخ محرک تمام وقت، سیستم تعلیق پویا حرکتی (Kinetic Dynamic Suspension System)، سیستم Crawl Control، قفل دیفرانسیل عقب، انتخاب حالت رانندگی با توجه به نوع زمین (Multi-terrain Select) و دوربین دید اطراف اشاره نمود.

جهت مشاهده فهرست قیمت روز خودرو های داخلی و خارجی می توانید به صفحه فهرست قیمت روز خودرو در وبلاگ وبساز مراجعه کنید.

5858

منبع: خبرآنلاین

به "برترین تویوتا لندکروز دنیا، انتخاب سخت بین دو خودروی آفرودی، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین تویوتا لندکروز دنیا، انتخاب سخت بین دو خودروی آفرودی، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید