جلوگیری از گرمازدگی سگ ها در فصل تابستان

به گزارش وبلاگ وبساز، سگ ها به دلیل نوع پوشش بدن و نداشتن غدد عرق درسطح بدنشان در مقایسه با انسان ها گرمای بیشتری احساس می نمایند وبه شدت مستعد گرمازدگی هستند. احتمال بروزگرمازدگی درسگ های نژاد کوچک و سگ های دارای بینی سربالا به مراتب بیشتر است.

جلوگیری از گرمازدگی سگ ها در فصل تابستان

اگر در زمان بروز گرمازدگی به شرایط حیوان رسیدگی نگردد، ممکن است حیوان هوشیاری خود را از دست داده و دچار حالت غش و شرایط خطر ساز گردد.

با رعایت نکات زیرمی توانید سگ خود رادر فصل تابستان خنک نگه دارید:

  • برترین و سریع ترین راه برای اینکه در صورت لزوم سگ شما بتواند دمای بدن خود را کاهش دهد این است که بتواند در داخل آب بایستد یا دراز بکشد. پس یک یک استخر کم عمق تهیه کنید. می توانید از استخر های کوچک بادی مخصوص بچه ها تهیه نموده، آن را در حیاط منزل خود قرار دهید.
  • ظرف مخصوص آب حیوان حتما از جنس استیل باشد و در سایه قرار داده گردد. چندین بار در روز آب آن را تعویض کنید. ظروف پلاستیکی مناسب نیستند زیرا آب درون آن ها به سرعت گرم می گردد.
  • یک تخت یا گهواره ای که از زمین فاصله داشته باشد برای سگ تهیه کنی تا بتواند روی آن دراز بکشد و بدنش با زمین تماس نداشته باشد.
  • بین ساعت ده صبح تا چهار بعد از ظهر که ساعات اوج گرما است، حیوان را به پیاده روی نبرید.
  • هیچ گاه سگ را در داخل ماشین تنها نگذارید (حتی برای پنج دقیقه)، زیرا دمای داخل ماشین به سرعت بالا می رود حتی می تواند به حدی برسد که باعث مرگ حیوان گردد.
  • بطری های پلاستیکی آب را داخل فریزر گذاشته تا آب داخل آن ها منجمد گردد و سپس آن ها را داخل حوله پیچیده و در نزدیکی محل استراحت حیوان قرار دهید تا در صورت لزوم حیوان بتواند بوسیله آن خود را خنک کند.
  • تعدادی حوله خیس در نزدیکی محل استراحت حیوان آویزان کنید تا حالت دستگاه تهویه مطبوع برای حیوان فراهم گردد.
  • اگر فضای کافی در باغ یا باغچه شما وجود دارد به حیوان اجازه دهید که برای خود یک حفره ایجاد کند و در آن احساس خنکی و راحتی بیشتری بنماید.

امیدواریم راه کار های فوق به شما یاری کند که سگ خود را از گرمازدگی مصون بدارید و از تابستان خود لذت ببرید.

منبع: فوت و فن

به "جلوگیری از گرمازدگی سگ ها در فصل تابستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جلوگیری از گرمازدگی سگ ها در فصل تابستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید