تمرکز تسلا بر خودروهای کوچک تر ، ادعای عجیب ماسک ؛ پای اپل و آرامکو هم به میان آمد

به گزارش وبلاگ وبساز، ایلان ماسک در یک کنفرانس تلفنی در خصوص ارقام 3 ماهه نو تأیید کرد که تمرکز تسلا اکنون بر روی توسعه یک پلتفرم نو برای خودروهای الکتریکی کوچک تر است.

تمرکز تسلا بر خودروهای کوچک تر ، ادعای عجیب ماسک ؛ پای اپل و آرامکو هم به میان آمد

به گزارش وبلاگ وبساز و به نقل از سایت الکترایو، هدف سومین پلتفرم تسلا، در پی پلتفرم های مدل S/X و مدل 3/Y، کاهش هزینه ها به نصف است.

خودروی نسل بعدی تقریبا نیمی از پلتفرم 3/Y قیمت خواهد داشت و کوچک تر خواهد بود. ماسک در تماسی که پس از انتشار ارقام اقتصادی منتشر شد، گفت: من فکر می کنم که مطمئناً از مجموع فراوری همه خودروهای دیگر فراتر خواهد رفت.

ماسک پیش تر هدف اصلی خود را مقرون به صرفه تر کردن خودروهای الکتریکی اعلام نموده بود. قبلاً طرح های بی شماری از تسلای 25 هزار دلاری به وسیله هواداران و رسانه ها منتشر شده است و بعلاوه برآورد هایی در خصوص نام های احتاقتصادی مدل مانند Model 2 یا Model Q و باتری های LFP از BYD وجود داشته است.

با این حال، در ابتدای سال، ماسک به طور شگفت انگیزی اظهار داشت که تسلا در حال حاضر روی تسلای پایه کار نمی کند، زیرا کارهای زیادی برای انجام دادن دارد. پس می توان برداشت کرد که اطلاعیه فعلی نوعی عقب نشینی به عقب نشینی است.

ماسک گفت: این واقعیت که تیم توسعه وسایل نقلیه تازه اکنون می تواند تمرکز اصلی خود را بر روی پلتفرم تازه قرار دهد، به این علت امکان پذیر شد که ما کار مهندسی سایبرتراک و سِمی را تمام نموده ایم.

مدیرعامل تسلا اضافه نمود: بدیهی است که ما همه چیزهایی را که از S، X، 3، Y، سایبرتراک و سِمی آموخته ایم در آن پلتفرم قرار خواهیم داد. اما ما روی هدف 2 به 1 هستیم. ما در کوشش هستیم تا دوباره به آن عدد 50 درصد [هزینه] برسیم.

ارزش تسلا بر اساس بازار فعلی حدود 700 میلیارد دلار است. ماسک اما هدف تازهی برای ارزش گذاری این شرکت ارائه کرد.

بیشتر بخوانید:

  • موی سوخته ایلان ماسک فروش رفت! | پول خرید توییتر فراهم شد؟

او گفت: اکنون من بر این عقیده هستم که می توانیم از بازار فعلی اپل بسیار فراتر برویم. من مسیری را برای تسلا می بینم که ارزش آن بیشتر از مجموع اپل و سعودی آرامکو باشد.

منبع: همشهری آنلاین

به "تمرکز تسلا بر خودروهای کوچک تر ، ادعای عجیب ماسک ؛ پای اپل و آرامکو هم به میان آمد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تمرکز تسلا بر خودروهای کوچک تر ، ادعای عجیب ماسک ؛ پای اپل و آرامکو هم به میان آمد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید