سونی اکسپریا 1 مارک 4 شاید ماه آینده با قیمت بسیار بالا رونمایی گردد

به گزارش وبلاگ وبساز، سونی گویا قرار است به زودی از گوشی پرچم دار جدیدش با نام اکسپریا 1 مارک 4 رونمایی کند، محصولی که گفته می گردد به خاطر بهره مندی از دوربین قدرتمند و خاص، قیمتی بسیار بالا خواهد داشت.

سونی اکسپریا 1 مارک 4 شاید ماه آینده با قیمت بسیار بالا رونمایی گردد

سونی اگرچه فعالیت زیادی در زمینه فراوری گوشی های هوشمند ندارد اما هر سال تعداد کمی محصول را در بخش پرچم دار، میان رده و مالی راهی بازار می نماید به این امید که فقط نامش در میان شرکت های فراوریکننده گوشی های هوشمند حضور داشته باشد. شرکت ژاپنی اگرچه در گذشته عملکرد خوبی در زمینه فراوری گوشی های هوشمند داشت اما با پیشرفت چشمگیر شرکت های رقیب نظیر سامسونگ، اپل، شیائومی و… کمتر دیده شد و با ادامه سیاست های غلط خود که از جمله مهم ترین آن ها می توان به قیمت گذاری عجیب آن اشاره نمود، محبوبیت خود را رفته رفته از دست داد. با این حال شرکت ژاپنی می خواهد احتمالا ماه آینده از یک گوشی پرچم دار رونمایی کند. این گوشی قرار است جانشین اکسپریا 1 مار 3 گردد بنابراین امکان دارد اکسپریا 1 مارک 4 برای نام گذاری آن انتخاب گردد.

بعضی از اطلاعات تازهی که از این گوشی منتشر شده وابسته به شایعه هایی است که از منابع خبری مختلف می آیند و بعضی دیگر از سوی فهرست FCC به دست ما رسیده اند. اینکه گفته شده ماه آینده باید شاهد رونمایی از این گوشی باشیم احتمالا به فهرست FCC وابسته است چرا که معمولا وقتی یک گوشی به این مرحله می رسد باید طی یکی دو ماه پس از آن رونمایی گردد.

این طور که به نظر می رسد، اکسپریا 1 مارک 3 بیشتر جذابیت خود را در بخش دوربین خواهد داشت. نسل قبل با دوربین چهارگانه متشکل از دوربین اصلی 12 مگاپیکسلی، 12 مگاپیکسلی تله فوتو، 12 مگاپیکسلی فوق عریض و 0.3 مگاپیکسلی سنجش عمق عرضه شد. اما گویا مدل تازه به دوربین 48 مگاپیکسلی اصلی، 48 یا 50 مگاپیکسلی فوق عریض، 48 مگاپیکسلی تله فوتو و یک دوربین پریسکوپی مجهز خواهد شد که آن را به یکی از برترین و قدرتمندترین محصولات از این حیث تبدیل می نماید.

بعلاوه به نظر می رسد این گوشی از اسنپدراگون 8 نسل 1 پلاس به عنوان قلب تپنده بهره خواهد برد، پردازنده ای که هنوز رسما معرفی نشده اما گفته می گردد به وسیله فناوری 4 نانومتری TSMC فراوری خواهد شد و توان پردازشی و گرافیکی بسیار بهتری به نسبت مدل استاندارد خواهد داشت. البته تفاوت روی کاغذ شاید خیلی نباشد اما چون مدل استاندارد به وسیله سامسونگ ساخته شده و نتایج به دست آمده از آن هم خیلی رضایت بخش نبوده، می توان گفت در عمل، مدل پلاس بسیار عالی ظاهر خواهد شد. اما نکته هیجان انگیز ماجرا، ترکیب حافظه رم و حافظه داخلی این اکسپریا است. گفته می گردد سونی می خواهد برای این گوشی از 16 گیگابایت حافظه رم و 512 گیگابایت حافظه داخلی استفاده کند که این دو در کنار تراشه قدرتمندی چون اسنپدراگون 8 نسل 1 پلاس، قطعا قیمتی بالا را برای این محصول در پی خواهند داشت.

سایر معینات فنی این گوشی شامل نمایشگر 6.5 اینچی با رفرش ریت 120 هرتز، باتری 5000 میلی آمپر ساعتی با پشتیبانی از شارژر سریع 45 واتی (نمی دانیم در جعبه قرار گرفته است یا خیر)، سنسور اثرانگشت فیزیکی احتمالا ادغام شده با کلید پاور، یک کلید مخصوص دوربین و حتی جک 3.5 میلی متری اشاره نمود که این روزها در هیچ پرچم داری دیده نمی گردد.

می رسیم به قیمت، جایی که گفته می گردد خبرهای خوبی در راه نیست. سونی سال گذشته اکسپریا 1 مارک 3 را با قیمت بالای 1300 دلار راهی بازار کرد. به همین دلیل هم بود که این محصول هیچ وقت نتوانست در بین کاربران، محبوبیت بالای پرچم داران سامسونگ و اپل را به دست بیاورد. سونی متأسفانه هیچ تمایلی به عبرت گرفتن از اشتباهات بی شمار گذشته اش ندارد و علت این کار هم معین نیست. تصور کنید 1300 دلار برای اکسپریا 1 مارک 3 واقعا زیاد بود اما پرچم دار تازه قرار است 6 تا 20٪ گران تر از قبل باشد. علت اصلی این گرانی، تراشه تازه و سیستم دوربین پیشرفته ای این محصول است و به نظر می رسد سونی می خواهد هزینه ساخت بالا را با تحت فشار قرار دادن کاربرانش جبران کند.

با این حساب، اکسپریا 1 مارک 4 باید با قیمت حدود 1415 دلار در چین در دسترس قرار بگیرد. این گوشی در ماه مه رونمایی خواهد شد اما به احتمال زیاد تا عرضه رسمی آن به بازار باید یک یا دو ماه بعد از رونمایی صبر کنیم.

نظر شما در رابطه با پرچم دار تازه سونی چیست؟ آیا این گوشی در مقابل رقبای خود از سامسونگ، اپل، شیائومی و… ارزش خرید دارد؟

منبع: Notebookcheck ,PhoneArena

منبع: دیجیکالا مگ

به "سونی اکسپریا 1 مارک 4 شاید ماه آینده با قیمت بسیار بالا رونمایی گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سونی اکسپریا 1 مارک 4 شاید ماه آینده با قیمت بسیار بالا رونمایی گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید