چرا پیامک تایید نهضت مسکن نمی آید؟

به گزارش وبلاگ وبساز، مدیرعامل شرکت عمران شهر های تازه گفت: هنوز تایید نهایی بسیاری از متقاضیان نهضت ملی مسکن برای افتتاح حساب ها را انجام نداده ایم؛ زیرا درصدد هستیم تا پروژه ها را تعریف کنیم و بعد پیامک بفرستیم. اگر متقاضیان مبلغ آورده اولیه را واریز نمایند و پروژه تعریف نگردد ارزش ریالی پول آن ها با توجه به نوسانات قیمت ساخت کاهش می یابد؛ لذا درصددیم تا در کوتاهترین زمان، منابع به پروژه ها تزریق گردد.

چرا پیامک تایید نهضت مسکن نمی آید؟

به گزارش ایسنا، علیرضا جعفری اظهار کرد: نهضت ملی مسکن بر روی اراضی احداث می گردد که قیمت زمین یک سوم قیمت ساخت باشد. زمین های مولد برای احداث پروژه های روبنایی، زیربنایی، تاسیسات شهری و سرانه های خدماتی استفاده می گردد.

وی اضافه نمود: در برنامه ریزی زمین برای نهضت ملی مسکن بیشتر در پی استفاده از زمین هایی هستیم که در حریم شهر های تازه هستند تا با الحاقاتی که در این حوزه انجام می دهیم زمین های دارای ظرفیت بالقوه، بالفعل گردد.

معماری خانه ها بر اساس فرهنگ ایرانی اسلامی خواهد بود

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه توجه به معماری و اکوسیستم کشور اهمیت دارد گفت: در بسیاری از منطقه ها کشور ما فرهنگ زیست شهری متناسب با خانه های دارای حیات است؛ بنابراین نباید این الگویی که در زیست اسلامی بسیار تاثیرگذار است را با رویکرد هایی در حوزه مسکن تحت الشعاع قرار دهیم. باید بتوانیم توسعه و ترویج زیست اسلامی را متناسب با معماری ایرانی ایجاد کنیم.

واریز آورده اولیه به وسیله 80 هزار نفر

جعفری درباره تازهترین آمار افتتاح حساب و واریز وجه برای واحد های نهضت ملی مسکن در شهر های تازه گفت: در حال حاضر بالغ بر 130 هزار نفر افتتاح حساب و 80 هزار نفر آورده اولیه به مبلغ 40 میلیون تومان را واریز نموده اند. پیش بینی می گردد که 130 هزار نفر مذکور وارد فاز بعدی یعنی واریز آورده شوند.

وی تاکید نمود: ما هنوز تایید نهایی بسیاری از افراد برای افتتاح حساب ها را انجام نداده ایم تا بتوانیم پروژه ها را تعریف کنیم؛ زیرا اگر متقاضیان مبلغ آورده اولیه را واریز نمایند و پروژه تعریف نگردد پول آن ها در بانک می ماند و با توجه به نوسانات قیمت ساخت، ارزش ریالی پول کاهش می یابد؛ لذا تدبیری اتخاذ شده تا در کوتاهترین زمان، منابع به پروژه ها متصل گردد.

در برخی شهر ها در پی الحاقات برای تامین زمین هستیم

مدیرعامل شرکت عمران شهر های تازه با اشاره به بسته 100 هزار واحدی نهضت ملی مسکن در شهر های تازه که در هفته جاری کلنگ زنی می گردد گفت: 100 هزار واحد گام دوم با 100 هزار واحدی که در خردادماه شروع کردیم جمعا 200 هزار واحد می گردد. امیدواریم بتوانیم تعهدی که داریم را پیش ببریم. البته در برخی شهر ها که متقاضیان بیشتری داریم و با محدودیت زمین مواجهیم در حال برنامه ریزی، مطالعه و امکان سنجی الحاقات زمین هایی هستیم تا بتوانیم به تناسب متقاضیان ظرفیت را برای احداث مسکن فراهم آوریم.

جعفری در پاسخ به این سوال که آیا واحد هایی آماده افتتاح شده است اظهار کرد: بله در حال حاضر 8000 واحد مسکن مهر در شهر های تازه آماده افتتاح است که پس از شروع عملیات اجرایی 100 هزار واحد مرحله دوم در فرصتی دیگر به بهره برداری خواهد رسید.

منبع: فرارو

به "چرا پیامک تایید نهضت مسکن نمی آید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا پیامک تایید نهضت مسکن نمی آید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید