پرداخت مقرری بیمه بیکاری کرونا به 670 هزار نفر در کشور

به گزارش وبلاگ وبساز، خبرنگاران/لرستان مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی کشور گفت: پرداخت مقرری بیمه بیکاری کرونا به 670 هزار نفر در کشور اجرا شده و پیگیری ها جهت پرداخت به مابقی افراد نیز در حال اجرا است.

پرداخت مقرری بیمه بیکاری کرونا به 670 هزار نفر در کشور

مسعود بابایی در جلسه پیگیری مسائل شرکت بزرگ خودرو و کارخانه سیلیکون متال شهرستان بروجرد که یکم اسفندماه در دفتر مقصودی نماینده مجلس شورای اسلامی برگزار شده بود، اظهار کرد: تبعات ناشی از کرونا در حوزه کسب و کار خسارت هایی را وارد کرد که با شیوع بیماری در کشور 730 هزار نفر از بیمه شدگان شغل خود را از دست دادند.

وی اضافه نمود: از این تعداد 670 هزار نفر مقرری دریافت کردند و 62 هزار نفر با 92 میلیارد تومان هنوز پیروز به دریافت تسهیلات نشده اند که می طلبد پرداخت این تسهیلات تسریع گردد.

بابایی توضیح داد: از ابتدای خردادماه 220 هزار نفر به دلیل کرونا بیکار شدند که 110 هزار نفر مقرری دریافت نموده و در مجموع 160 هزار نفر مشخص تکلیف شدند.

مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی کشور اعلام کرد: 114 هزار نفر با درخواست هایشان موافقت نشده که برای برطرف نقص ارجاع داده شدند.

وی با اشاره به واحدهای مشکل دار تولیدی در کشور اظهار داشت: تا خاتمه آذرماه 1021 واحد تولیدی مشکل دار با 113 هزار و 990 کارگر در کشور شناسایی شدند که از این تعداد 180 واحد با 35 هزار نفر شاغل واحدهای بحرانی هستند.

بابایی اعلام کرد: در لرستان 32 واحد تولیدی مشکل دارند و دو واحد بحرانی شناسایی شد که پیگیری ها برای برطرف مشکل این واحدها در دستور کار قرار گرفته است.

مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی کشور ادامه داد: یکی از واحدهای تولیدی شرکت بزرگ خودرو است که مسائل این شرکت به گونه ای که واحد تعطیل شده و با توجه به این که 150 نفر در آنجا مشغول به فعالیت هستند ولی تولیدی عملاً صورت نمی گیرد و نگرانی وجود دارد که در صورت ادامه این فرایند منتهی به تعطیلی کامل واحد گردد.

وی اضافه نمود: با توجه به پیگیری های استاندار لرستان ظرف یک هفته نتیجه نهایی به وسیله استان به ما اعلام می گردد و اگر قابلیت حل وفصل وجود داشته باشد در سطح استان انجام و اگر احتیاج به اخذ مصوبه کشوری باشد از کانال استان اعلام نمایند تا پیگیری گردد.

مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی کشور اضافه نمود: شرکت سیلیکون متال یکی از شرکت های ویژه است و با توجه به درصد خلوص سیلیسی که دارد و این پتانسیل در شهرستان است، پیگیری هایی اجرا شده که تا به امروز 900 میلیارد تومان سرمایه گذاری اجرا شده ولی الان ضرورت تزریق 200 میلیارد بابت سرمایه ثابت و برای راه اندازی فاز اول احتیاج است که با اعلام شرکت و مشخص بانک عامل در سطح ملی پیگیری می کنیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "پرداخت مقرری بیمه بیکاری کرونا به 670 هزار نفر در کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرداخت مقرری بیمه بیکاری کرونا به 670 هزار نفر در کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید