تحریم ها چرخ های خوداتکایی کشور را سریع تر به حرکت درآورد

به گزارش وبلاگ وبساز، خبرنگاران/خوزستان وزیر نیرو گفت: همه باید بدانند تحریم هایی که با هدف ایجاد قحطی در کشور یا افزایش نارضایتی و تبعات آن طراحی و اعمال شده، هم موجب استحکام بیشتر ما شده و هم چرخ های خوداتکایی و توسعه کشور را سریع تر به حرکت درآورده است.

تحریم ها چرخ های خوداتکایی کشور را سریع تر به حرکت درآورد

رضا اردکانیان در آیین افتتاحیه طرح آبرسانی غدیر در شادگان که امروز (15 بهمن ماه) انجام شد با تبریک ایام دهه فجر و گرامیداشت یاد شهدا، اظهار کرد: خاطره امام و پیشوای انقلاب را گرامی می داریم و از خداوند می خواهیم بیش از پیش توفیق حفظ میراث های ارزشمند امام را به ما عطا کند تا بتوانیم به شایستگی نگاهدارنده میراث و انتقال دهنده آن به نسل های بعد باشیم.

به گزارش وبلاگ وبساز، وی اضافه کرد: اصلی ترین میراث گرانقدر امام عزیز این بود که به مثابه یک هنرمند از هر فرد ما ساخت و گردن رژیم پهلوی را شکست و تا امروز ما به عنوان اصلی ترین میراث بوده که در همه بزنگاه ها و گردنه های پشت سر گذاشته شده، حافظ انقلاب و نگهبان اصلی میراث ما بوده است که وظیفه همه ما این است که کماکان از این ارث ارزشمند حفاظت کنیم.

وزیر نیرو توضیح داد: ما نیز نباید گرفتار بعضی غفلت ها شویم و در مقاطعی دشمن پیروز نگردد ما را به من ها تبدیل کند زیرا دشمن در چهار دهه گذشته سعی بر تبدیل کردن ما به من ها بوده است و این مساله نقطه نگران کننده ای است.

اردکانیان اعلام کرد: زمانی که امام (ره) گفتند ما؛ منظورشان یک کشور بود و وظیفه ما این است طبق این آموزه، در عین انجام وظایف مان و توجه به برطرف کمبودها و حفره ها، در جهت تبدیل ما به من حرکت نکنیم. آنچه اهمیت دارد این است که حرکت ما جهت حفظ یکپارچگی باشد که تا به امروز چنین بوده است اما همه ما نیازمند این تذکر در فرصت های ارزشمند هستیم و در آستانه بزرگداشت یوم الله 22 بهمن هستیم که رمز آن یکپارچگی ملت است.

وی بیان کرد: خوشبختانه توفیق زیادی نصیب همکاران من در سراسر کشور شده است و امیدوارم این توفیقات استمرار یابد تا یکی از صفحات زرین کارنامه جمهوری اسلامی ایران را به سهم خود رقم بزنیم.

وزیر نیرو با بیان اینکه ایران در دوره رژیم پهلوی نیز کشور نفتی بود اما با جمعیت 40 درصد جمعیت فعلی و مسائل و نیازهای کمتر، توضیح داد: آنچه امروز با افتخار قابل عرضه است نه صرفا در مقایسه با چهار دهه پیش و شرایط ما در رژیم گذشته، بلکه دستاوردها و شاخص های ایران امروز، نه تنها در سطح منطقه بلکه در مناطق در حال توسعه جهان و بعضا در مناطق توسعه یافته جهان، قابل عرضه و رقابت است.

وی اعلام کرد: در گذشته ایران با جمعیت به مراتب کمتر از جمعیت فعلی تنها چهار تصفیه خانه فاضلاب داشت اما در این روزها دویست و سی وسومین تصفیه خانه فاضلاب کشور را افتتاح نموده ایم. همچنین هر هفته 30 روستای کشور به شبکه آب سالم و پایدار متصل می شوند.

اردکانیان ادامه داد: همچنین ظرفیت 7 هزار مگاواتی نیروگاه های نصب شده ما از مرز 83 هزار مگاوات گذشته است. همچنین هر 75 روز یک تصفیه خانه آب و هر 45 روز یک تصفیه خانه فاضلاب وارد مدار بهره برداری می شوند.

وزیر نیرو توضیح داد: همه این اقدامات نشان از این است که مجموعه وسیعی از نیروهای اجرایی، مدیر، ناظر و ... در یک راستا و جهت افزایش سطح رفاه و آسایش به مردم در حال حرکت هستند. البته هنوز ما حق مطلب را درمورد مردم ادا ننموده ایم و هنوز جای کار زیادی داریم اما زمانی که می خواهیم به نقاط خالی بپردازیم باید بدانیم باید مواظبت دقیق داشته باشیم تا برای لحظه ای و حتی در تریبون محدود هم، در زمین دشمن بازی نکنیم. دشمن پس از 40 سال هنوز فراموش ننموده از تبدیل من به ما ضربه خورده است و همچنان دنبال تبدیل ما به من است.

اردکانیان گفت: با همان ظرافت و هنرمندی امام باید هم به داشته هایمان بپردازیم و هم با کلام، در اجرای کارهایمان مواظبت کنیم که پرداختن به کمبودها انگیزه های ما را کاهش ندهد و ما را متفرق نکند.

وی بیان کرد: طبق اعلام رئیس جمهور، پویش هر هفته الف ب ایران را در سراسر کشور شروع نموده ایم و امروز با احتساب 10 پروژه ای که در خوزستان افتتاح شده یا می گردد در مجموع 143 پروژه بزرگ سازمان آب و برق و فاضلاب از 227 پروژه وعده داده شده را با 22 هزار میلیاد تومان سرمایه گذاری در 23 استان کشور به بهره برداری رساندیم که این جهت تا سرانجام سال ادامه دارد تا مجموع 227 پروژه با 33 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری به بهره بردای برسند.

به گزارش وبلاگ وبساز، وزیر نیرو اعلام نمود: همه باید بدانند تحریم هایی که با هدف ایجاد قحطی در کشور یا افزایش نارضایتی و تبعات آن طراحی و اعمال شده، موجب استحکام بیشتر ما شده و هم چرخ های خوداتکایی و توسعه کشور را سریعتر به حرکت درآورده است.

اردکانیان اضافه کرد: آب و برق به عنوان صنایع زیرساختی کشور و نقشی که در اجرای طرح های مختلف دارند و در حال طی جهت پرشتاب خود است، به طور مثال از ابتدای فعالیت دولت تدبیر و امید تا به امروز، تنها در بخش آب و برق و فاضلاب، 23 هزار و 700 میلیارد تومان طرح در خوزستان اجرا شده است، یعنی تنها در این دولت به طور متوسط هر ماه 300 میلیارد تومان و هر روز 10 میلیارد تومان پروژه در خوزستان اجرا شده است.

وی با بیان اینکه طرح های بزرگ دیگری در دست اجرا است، بیان کرد: به جز پروژه های به ثمر رسیده 299 پروژه آب و برق و فاضلاب با اعتبار 51 هزار میلیارد تومان در خوزستان در دست اجرا هستند که بخشی از این اعتبار هزینه و امیدواریم بخش دیگر نیز تامین و هزینه خواهد شد.

وزیر نیرو گفت: این ارقام حاکی از کوشش همگانی و توجه شایسته نظام جمهوری اسلام به مسائل خوزستان و آسایش مردم این استان است.

اردکانیان با بیان اینکه تنها در بخش آب حدود 500 میلیارد تومان طرح های به ثمر رسیده امروز است، بیان کرد: طرح هایی که امروز توسط رئیس مجلس شورای اسلامی در بخش آب افتتاح می گردد تنها محدود به طرح آبرسانی شادگان نیست اما به دلیل کمبود زمان، مراسم را در یک نقطه برگزار می کنیم؛ پروژه آب رسانی رفیع با جمعیت 4 هزار و 600 نفر و با سرمایه گذاری 25 میلیارد تومان، طرح آبرسانی 22 روستا با جمعیت یک هزار و 690 نفر، افتتاح رسمی سد تنظیمی آریوبرزن که مصارف مهمی در بخش کشاورزی دارد و توسعه تصفیه خانه بهبهان بعضی از پروژه هایی هستند که امروز افتتاح می شوند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "تحریم ها چرخ های خوداتکایی کشور را سریع تر به حرکت درآورد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تحریم ها چرخ های خوداتکایی کشور را سریع تر به حرکت درآورد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید