کلاله با 28 واحد بومگردی فعال رتبه نخست در استان گلستان را دارد

به گزارش وبلاگ وبساز، ایرنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، کلاله با 28 واحد بومگردی فعال رتبه نخست در استان گلستان را دارد.

کلاله با 28 واحد بومگردی فعال رتبه نخست در استان گلستان را دارد

محمدعلی سرگزی، رئیس اداره میراث فرهنگی، توریستی و صنایع دستی کلاله بیان داشت: علاوه بر این تعداد واحد بومگردی، کلاله 6 مزرعه توریستی، هفت خانه مسافر و 2 دفتر خدمات توریستی دارد که در بازدید مسافران و توریستان داخلی و خارجی و اقامت آنها موثر هستند.

وی اضافه نمود: از مجموع واحدهای بومگردی و مزارع توریستی کلاله، 10 واحد اقامتگاه بومگردی و چهار مزرعه توریستی آن که بتازگی عملیات اجرایی آنها انتها یافته است، در ایام دهه فجر سال جاری به صورت رسمی فعالیت خود را شروع خواهند کرد.

سرگزی افزود: برای عملیات اجرایی 10 واحد اقامتگاه بومگردی و 6 مزرعه توریستی به همراه 95 کارگاه خانگی صنایع دستی که قرار است در دهه فجر سال جاری افتتاح شوند، 405 میلیارد ریال به وسیله بخش خصوصی و استفاده از تسهیلات بانکی سرمایه گذاری شده است.

وی با بیان اینکه با شروع فعالیت این واحدها برای 161 نف فرصت شغلی ایجاد می گردد، ادامه داد: تا انتها سال جاری پنج واحد بومگردی روستایی دیگر هم در کلاله افتتاح خواهد شد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، توریستی و صنایع دستی کلاله بعلاوه گفت: از ابتدای سال جاری تا الان 756 هزار نفر مسافر و توریست از جاذبه های توریستی، تاریخی، مذهبی و فرهنگی این شهرستان بازدید کردند که 82 هزار نفر آنها در مراکز اقامتی (بومگردی ها و خانه های مسافر) این شهرستان اقامت داشتند.

سرگزی اضافه نمود: تعداد دیگری از علاقمندان به سرمایه گذاری در حوزه اقامتگاه بومگردی و مزرعه توریستی در کلاله هم با اخذ موافقت اولیه در حال اجرا فرآیند اداری، اخذ تسهیلات و آماده کردن اقامتگاه یا مزرعه توریستی هستند که پس از تکمیل اطلاع رسانی خواهد شد.

منبع: همگردی

به "کلاله با 28 واحد بومگردی فعال رتبه نخست در استان گلستان را دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کلاله با 28 واحد بومگردی فعال رتبه نخست در استان گلستان را دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید