کارگردان گاد آو وار رگناروک از تنوع بیشتر در بازی و مبارزات آن می گوید

به گزارش وبلاگ وبساز، قسمت قبلی گاد آو وار که در سال 2018 منتشر شد، در جنبه های متفاوتی تحول و تغییرات بزرگی را برای این مجموعه بازی ایجاد کرد و این فقط به خروج کریتوس از یونان و رفتن او به سوی اساطیر نورس مربوط نمی گردد. استودیو سانتا مونیکا علیرغم حفظ حس واقعی قسمت های قبل، جنبه های زیادی را دگرگون نموده است. از ساختار سینمایی تر و دوربین تک شات آن گرفته تا معرفی سلاح تازه کریتوس یعنی تبر لوایتن و بعلاوه معرفی و نقش مهم آتریوس همگی از چیزهای تازهی بودند که در قسمت قبل شاهد بودیم.

کارگردان گاد آو وار رگناروک از تنوع بیشتر در بازی و مبارزات آن می گوید

در حالی که واضح است گاد آو وار رگناروک بر پایه قسمت قبلی ساخته شده است، اما با این وجود کارگردان نو آن یعنی اریک ویلیامز در پی تکامل پایه ها و اصول تجربه به یادماندنی قسمت قبل و در عین حال ارائه تنوع و جذابیت نوی برای بازیکنان است.

پس از نمایش اخیر بازی گاد آو وار رگناروک، سایت IGN با اریک ویلیامز و کوری بارلاگ مصاحبه ای را تدارک دید تا درباره موضوعات مختلفی از آن ها سؤال بپرسد. ویلیامز درباره فلسفه خود برای کارگردانی این قسمت می گوید: بازی گاد آو وار 2 و گاد آو وار گوست آو اسپارتا احتمالاً دو تا از محبوب ترین بازی هایی است که روی آن ها کار نموده ام. شیوه تقریباً مشابهی برای توسعه این دو اثر وجود داشت. هر دو اثر بر پایه قسمت قبلی خود ساخته شده بودند و ما در آن موقع با خود می گفتیم که ساختار و پایه معینی داریم، می توانیم به صورت عمیقی به خواسته های هواداران بپردازیم. آنجا ما به خود می گفتیم که باید به فکر تنوع بیشتر باشیم اما نه صرفاً برای داشتن هر تنوع بیشتری، بلکه تنوعی که در ساختاری مناسب و درخور شکل گرفته باشد.

او در ادامه بیان می نماید: این برای من اولین بار است [که روی جایگاه کارگردان می نشینم]، می خواهم از درس هایی که در گذشته گرفته ایم، استفاده کنم و از آن ها برای انجام این کار استفاده خواهم کرد. بنابراین در رگناروک چیزی که ما سعی داریم با بازی و به طور خاص با کریتوس انجام دهیم، این است که سعی داریم به بازیکن فرصت و اختیار بیشتری بدهیم و عمق بیشتری به آن ببخشیم.

بازی قبلی اصول تازه ای را برای این مجموعه تعریف کرد اما همین کار باعث شد تا سازندگان این فرصت را نداشته باشند که تنوع بیشتری به بسیاری از مکانیک ها یا بخش های بازی بدهند. اکنون این فرصت در اختیار استودیوی سانتا مونیکا قرار گرفته است تا با استفاده از پایه بازی قبلی خود عمق و تنوع بازی را بسیار بیشتر کند. دقیقاً مشابه همان چیزی که در گاد آو وار 1 و 2 دیده بودیم. گاد آو وار 1 اثری کاملاً نو بود که بسیاری را به تحسین وا داشت و پس از آن گاد آو وار 2 با استفاده از فرمول های آشنای آن بازی و با توسعه، تنوع و عمق دادن به آن یکی از به یادماندنی ترین قسمت های کل سری را ارائه داد.

یکی از انتقادها به قسمت قبلی نبود غول آخرهای متعدد و متنوع بود. با این حال، اکنون این فرصت برای سازندگان بیشتر مهیا است تا به تنوع در این زمینه ها فکر نمایند. بعلاوه می توان انتظار داشت تجهیزات و قابلیت های بیشتری برای کریتوس به دست آوریم و از آن سو می دانیم که آتریوس هم نقش بزرگ تری روی مبارزه ها و یاری به شما خواهد داشت.

اریک ویلیامز ادامه می دهد: نحوه ارتباط آتریوس و کریتوس در مبارزه ها توسعه یافته است. آتریوس کمی بزرگ تر شده است. بنابراین با حرکت های نو خود می تواند یاری بیشتری به کریتوس کند. با این حال ما این اطمینان را حاصل نموده ایم که به همان مقدار دشمنان هم پیشرفت نموده و بتوانند با این حرکت های نو مقابله نمایند. بنابراین بدیهی است که دشمنان هم باید ابزارهایی برای مقابله با آن داشته باشند، در غیر این صورت شما به راحتی آن ها را نابود خواهید کرد. بنابراین دشمنان هم چیزهای نوی دارند که در مقابله با آن ها ممکن است با خود فکر کنید که ممکن است ابتدا با آتریوس با آن ها حمله کنید یا این کار را با کریتوس انجام دهید.

ویلیامز بعلاوه شرح داد که این تفکر برای تکامل و تعمیق آنچه بازیکنان قبلاً تجربه نموده بودند، در دنیای واقعی رگناروک هم به کار گرفته می گردد و اکنون بازی به بازیکنان اجازه می دهد تا از تمام قلمروهای نه گانه دنیا بازی تماشا نمایند. این در حالی است که در گاد آو وار 2018 رفتن به بعضی از آن ها امکان پذیر نبود. اگرچه فیمبول وینتر (زمستان طولانی) آغاز شده است، با این حال بازیکنان نباید انتظار داشته باشند که فقط با قلمروهایی برفی روبه رو شوند.

او می گوید: امکان سفر به تمام قلمروهای نه گانه اتفاق بزرگ و دشواری برای ما بود. به خاطر وقوع فیمبول وینتر، هر قلمرویی که در گذشته آن را دیده اید به شیوه های متفاوتی تغییراتی داشته اند. البته، این به معنای آن نیست که تمامی قلمروها تحت تأثیر برف قرار گرفته اند. من فکر می کنم این یک تعبیر اشتباه است … فیمبول وینتر رویدادی است که قلمروها را به روش های مختلف تغییر می دهد. میدگارد کانون این تحولات بزرگ است. بنابراین تقریباً یخبندان شده است.

اما همه افزودنی هایی که تیم انجام می دهد به گونه ای بسیار حساب شده کار شده است. کارگردان بازی بیان می نماید که می خواهد مطمئن گردد که همه افزودنی های نو در تجربه بازی معنایی خواهند داشت. او با استفاده از یک مثال از مبارزات نشان می دهد که چگونه این ویژگی های نو تأثیرات گسترده تری دارند.

اریک ویلیامز شرح می دهد: تنوع صرفاً به خاطر داشتن تنوع به هیچ وجه [برای ما] مطرح نیست. تنوع برای خدمت به کاری است که ما سعی می کنیم در بازی انجام دهیم. کریتوس با استفاده از زنجیر معروف خود می تواند برآمدگی بعضی از سطوح بلند را نشانه گیرد و به سرعت بالا رود و سپس دشمنان با دشمنان برخورد نموده و راه خود را پیش ببرد. شما می توانید این را در تریلر اخیر بازی مشاهده کنید. این کار را قسمت قبل نمی توانستید انجام دهید. این باعث شده عمق نوی در بعدهای تازه ای به بازی داده گردد و امکان کارهای نو که تجربه ای متفاوت در گیم پلی را خلق می نمایند، برای بازیکنان مهیا گردد. دشمنان هم می توانند در صورت غفلت شما از این مزیت ها استفاده نمایند بنابراین این به پویایی بازی و مبارزات آن یاری خواهد نمود

اگرچه تریلر نو بازی جزئیات اندکی را از گیم پلی بازی و بعضی از ویژگی های آن بیان نموده است اما همان گونه که از صحبت های کارگردان بازی معین است هنوز چیزهای زیادی وجود دارد که از مبارزات این قسمت نو معین نشده است و استودیوی سانتا مونیکا معرفی آن ها را برای زمان دیگری نگه داشته است. با این حال، چیزی که با توجه صحبت های اریک ویلیامز می توانیم مطمئن باشیم، این است که ویژگی های زیادی به بازی اضافه و از جنبه های مختلفی تنوع هایی در آن صورت گرفته است. بازی گاد آو وار رگناروک قرار است در سال 2022 برای کنسول های پلی استیشن 5 و پلی استیشن 4 منتشر گردد.

منبع: IGN

منبع: دیجیکالا مگ

به "کارگردان گاد آو وار رگناروک از تنوع بیشتر در بازی و مبارزات آن می گوید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کارگردان گاد آو وار رگناروک از تنوع بیشتر در بازی و مبارزات آن می گوید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید