همه چیز درباره المپیک زمستانی 2018 پیونگ چانگ

به گزارش وبلاگ وبساز، المپیک یکی از بزرگ ترین اتفاقات دنیای ورزش است. بازی های المپیک زمستانی 2018 ، یک رویداد چند ورزشی برای ورزش های زمستانی است که در تاریخ 9 فوریه تا 25 فوریه 2018 در شهر پیونگ چانگ کره جنوبی برگزار می گردد.

همه چیز درباره المپیک زمستانی 2018 پیونگ چانگ

بازی های المپیک زمستانی 2018، یکی از مهم ترین رویدادهای ورزشی است که در آن ورزش های زمستانی نظیر اسکی برگزار می گردد. این المپیک از تاریخ 9 الی 25 فوریه (20 بهمن الی 6 اسفند) در شهر پیونگ چانگ کره جنوبی برگزار می گردد. شهر پیونگ چانگ پس از نامزدی در 6 ژوئیه 2011 در دوربان بر شهرهای انوسی در فرانسه و مونیخ آلمان پیروز شد.

پیونگ چانگ شهری در 90 کیلومتری شرق سئول است و حدود 80 کیلومتر با کره شمالی فاصله دارد. میانه دمای این شهر در ماه فوریه 35 در جه فارنهایت است و میانگین پایین ترین دما 17 درجه فارنهایت ثبت شده است. طبیعت پیونگ چانگ، طبیعتی زیبا و بکر بوده و بدون شک یکی از زیباترین شهرهای برگزاری المپیک زمستانی، پیونگ چانگ خواهد بود.

المپیک زمستانی 2018، اولین المپیک زمستانی است که در کره جنوبی برگزار می گردد، دو دوره قبلی این المپیک در ژاپن برگزار شده بود و این اولین باری است که المپیک زمستانی در شهری از کره جنوبی برگزار می گردد. شهر پیونگ چانگ در سال های 2010 و 2014 نیز نامزد شده بود که بار اول به ونکوور و بار دوم به سوچی باخت.

مونیخ یکی از نامزدهای اصلی برگزاری المپیک زمستانی 2018 بود، مونیخ تا به امروز میزبان دو المپیک تابستانی و زمستانی بوده است. بلیت بازی های زمستانی 2018 ، در سال 2016 به حالت پیش فروش نهاده شد، ولی بااین حال هنوز 25 درصد از بلیت های المپیک زمستانی 2018 در انتظار فروش هستند.

یکی از اقدامات جالب شهردار سئول در رابطه با فروش بلیت های این المپیک، توزیع بلیت ها در میان خانواده های کم عایدی در سئول بود. بدون شک این حرکت می تواند به الگویی برای سایر افراد و سردم داران گردد.

بیش از 90 کشور با مجموع 2800 بازیکن در این تورنمنت ورزشی شرکت خواهند کرد،7 ورزش با 15 رشته زیرمجموعه، در المپیک زمستانی پیونگ چانگ برگزار می گردد

یکی از حواشی المپیک زمستانی 2018، شرکت نکردن کشور روسیه در این المپیک است. کمیته بین المللی المپیک حمل پرچم روسیه از طریق تماشاگران را هم ممنوع نموده است و در لباس ورزشکاران نباید هیچ نشانه ای از روسیه وجود داشته باشد. ورزشکاران پاک روسیه می توانند به صورت مستقل در این رویداد ورزشی شرکت نمایند.

پیست اسکی پیونگ چانگ در منطقه ای میان کره شمالی و جنوبی قرار گرفته است، امکان مشاجره میان کره جنوبی و شمالی برای برگزاری مسابقات وجود داشت، ولی پس از مدت ها این اولین باری است که هر دو کره حاضر به همکاری و مشارکت برای برگزاری بازی های آسیایی نموده اند.

شعار رسمی المپیک زمستانی 2018، شور و شوق ارتباط دهنده است. این شعار، شعاری عالی برای چنین رویداد ورزشی است و باعث ایجاد هیجان در افراد می گردد. مهمان نوازی کره ای ها باعث می گردد تا این المپیک بهتر از همواره برگزار گردد.

واژه ارتباط دهنده در این شعار درواقع نمادی برای ارتباط تمام نسل ها از هر فرهنگی است. برای برگزاری افتتاحیه بازی های المپیک زمستانی ورزشگاهی با ظرفیت 35000 نفر ساخته شده است. این ورزشگاه تنها برای افتتاحیه و اختتامیه بازی ها مورداستفاده قرار می گیرد و پس از بازی های المپیک 2018 دیگر استفاده نخواهد شد.

عروسک های المپیک زمستانی 2018 پیونگ چانگ، یک ببر و خرس بانام های سوهورانگ و آسیاتیک است. در طراحی این عروسک ها هم از شعارهای صبوری شور و شوق استفاده شده تا این پیغام به تمام مردم منتقل گردد.

یکی از عروسک ها، خرس سیاه است که علامتی شبیه به هلال ماه در سینه او قرار گرفته است. این ماه درواقع نماد قدرتی ماورائی است که درگذشته برای جشن ها از این نماد استفاده می شده است.

یکی از حواشی دیگر این المپیک زمستانی شرکت نکردن هاکی بازان لیگ آمریکا است. این اتفاق از سال 1998 تا به امروز تابه حال رخ نداده است. حواشی المپیک زمستانی 2018 کم نبود، نماینده ایران برای حمل مشعل بازی های این المپیک، بهرام رادان بود. تیم نماینده ایران و بهرام رادان مشعل بازی های زمستانی را 200 متر حمل کردند.

فاصله پیونگ چانگ تا سئول حدود 2.5 ساعت است، سازمان حمل و نقل کره در حال آنالیز طرح هایی برای کاهش زمان سفر میان این دو شهر است و به احتمال زیاد در این جهت قطار سریع السیری تعبیه گردد.

سالن های برگزاری بازی ها در فاصله نزدیک با ورزشگاه المپیک قرار دارند، ازجمله این سالن ها می توان به مرکز جیانسگون آلپ، مرکز هاکی کوندونگ، پارک المپیک گانجئون اشاره نمود. فاصله این مراکز تا ورزشگاه المپیک کمتر از 30 دقیقه است.

نماد المپیک زمستانی 2018، نماد هماهنگی است. این نماد شامل 5 رنگ ازجمله زرد، سبز، آبی، قرمز و سیاه است. رنگ ها براساس الگوی حلقه المپیک و 5 رنگ اصلی کره انتخاب شده اند.

در این المپیک تنها شاهد ورزش های زمستانی عادی نظیر اسکی و هاکی نیستیم، ورزش های عجیب و درعین حال جالبی نظیر اسکلتون و نوردیک ترکیبی هم برگزار می گردد. اسکلتون ورزشی زمستانی و انفرادی است که از طریق یک سورتمه مخصوص کوچک در پیست یخی مارپیچی انجام می گردد. نوردیک ترکیبی هم ورزشی دوگانه است که از دو بخش اسکی صحرانوردی و پرش با اسکی تشکیل شده است.

یکی از تازه نفس ترین بازی های المپیک زمستانی 2018، اسنوبرد هوایی است.

پیونگ چانگ کوچک ترین شهری است که تا به امروز میزبان بازی های المپیک زمستانی شده است. قبل از پیونگ چانگ رکورد کوچک ترین شهر میزبان مسابقات المپیک زمستانی پیونگ چانگ در دست شهر لیل هامر نروژ بود.

یکی از شناخته شده ترین و درواقع اصلی ترین پیست اسکی پیونگ چانگ، پیست آلپسینا است که بسیاری از مسابقات در رشته های مختلف ورزشی در این پیست اجرا می گردد.

اگرچه ورزشکاران روسی سال جاری با شرایطی بسیار خاص و ویژه در مسابقات شرکت می نمایند، ولی ورزشکاران مکزیکی برای اولین بار حضوری بسیار مؤثر در المپیک زمستانی 2018 خواهند داشت.

مدال المپیک پیونگ چانگ در طی مراسمی در سئول پرده برداری شده و طراح این مدال، طراح مشهور لی سوک وو بوده است. او از فرهنگ و الفبای کره ای برای طراحی این مدال الهام گرفته است. براساس برآوردها اندازه مدال های لازم برای مسابقات المپیک زمستانی پیونگ چانگ 102 مدال است، ولی درمجموع 259 مدال برای این مسابقات ساخته شده است. این مدال ها، سنگین ترین مدال ها در طول بازی های المپیک زمستانی است، وزن مدال طلا برابر با 1.29 پوند، وزن نقره 1.28 پوند و وزن برنز 1.09 پوند است.

طرح مدال الگوی حلقه های المپیک با خطوط مورب است که این خطوط نماد انضباط و عزم تداعی شده است. پشت مدال هم نام بازی و رویداد نوشته شده است. از پارچه سنتی کره برای تزئینات و طراحی تاج استفاده شده است.

هزینه های کلی بازی های المپیک زمستانی 2018 پیونگ چانگ حدود 10 میلیارد دلار تخمین زده شده است.

منبع: کجارو / edition.cnn.com / sportsaspire.com / parade.com / انتخاب

به "همه چیز درباره المپیک زمستانی 2018 پیونگ چانگ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همه چیز درباره المپیک زمستانی 2018 پیونگ چانگ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید